torstai 5. lokakuuta 2017

Terveisiä Hjördikseltä


Heippa kaverit!


Olen HUMAKOn maskotti Hjördis ja olen aina halunnut tutkia maailmaa, sekä tavata uusia kavereita. Olen valitettavasti aina kiinni opiskelijakunnan maskotin tehtävissä, enkä siksi ole ikinä päässyt toteuttamaan haavettani maailmaa kiertävänä tutkimusmatkailijana. Olen kyllä työnmerkeissä matkustellut ympäri Suomea ja käynyt myös Tukholmassa, mutta minulla ei ole mahdollisuutta lähteä pidemmille reissuille.

Nyt olen saanut siihen onneksi mahdollisuuden. En suinkaan aio jättää Suomea. Olen aivan liian kiireinen ja hieman liian vanhakin sellaiseen. Koti-ikävä kasvaisi myös aivan sietämättömäksi, enkä voisi vain jättää HUMAKOa. Mutta koska matkailu avartaa ja on tärkeää tietää mitä muualla maailmassa  tapahtuu, olen päättänyt lähettää suuren minion -katraani maailmalle. Kyllä! Rakkaat mini-Hjördikseni lähtevät mahtavien opiskelijoidemme mukana maailmalle.

Älkää huolestuko! Minun miniversioni eivät lähde minnekään ilman, että heidän kanssaan olisi keskusteltu asiasta. He ovat innoissaan! Pikku -Hjördikset haluavat lähteä maailmalle ja itsenäistyä. Minua vanhempana hiukan huolestuttaa ja tuntuu haikealta päästää heidät kaikki matkaan yhtaikaa. Olen kuitenkin innoissani, kun pääsen seuraamaan heidän seikkailujaan ja minusta tuntuu hieman paremmalta, kun tiedän, etteivät he lähde matkaan aivan yksin vaan heillä on turvanaan joku opiskelijoistamme. Lisäksi minusta tuntuu erittäin mukavalta ajatella, että parhaassa tapauksessa he törmäävät toisiinsa ja saavat jakaa kokemuksiaan ja saavat lohtua toistensa tapaamisesta. Toivottavasti jossain kohtaa he palaavat kotiin reissussa rähjääntyneinä, mutta kokemusta rikkaampana. Onnellisina ja paljon viisaampina.

Minionkatraani matkaa voit seurata hastageilla #hjördisreissaa, #hjordventures ja #humako sosiaalisessa mediassa. Ei muuta kuin laukkuja pakkaamaan!









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti