tiistai 18. lokakuuta 2016

Kokemuksia hallituksessa toimisesta 2/2

Haku HUMAKOn hallitukseen on käynnissä Oletko miettinyt hakemista? Lue mitä HUMAKOn hallituksen 2016 jäsenet kertovat vuodestaan HUMAKOssa ja miksi ensi vuodelle kannattaisi hakea! Aikaisempiin vastauksiin voit tutustua täältä. Ohjeet hallitukseen hakemisesta löydät täältä.


HALLITUKSEN JÄSEN SINI ADLER



Kuka olet, mistä tulet?
Olen Sini, asun tällä hetkellä Nurmijärven kampuksella ja opiskelen yhteisöpedagogiksi.

Mitä vastuualueita sinulla on HUMAKOssa? 
Tutorointi, se paras kaikista

Mikä on parasta mitä olet tehnyt/kokenut HUMAKOn hallituksessa toimiessasi? 
Parasta on ollut tutustuminen opiskelijoihin ja yhteydenpito tutortoimijoihin. Lisäksi olen päässyt suunnittelemaan paljon asioita ihan alusta asti itse. Suunnittelupäivät ovat myös asia, jotka varmasti jää mieleen vielä oman hallituskauden jälkeen.

Mitä olet hyötynyt/saanut HUMAKOn hallituksessa toimimisesta?
Verkostoituessa muiden toimijoiden kanssa (niin HUMAKOn kuin muiden opiskelijakuntien) on päässyt jakamaan jokaisen omaa erityisosaamista ja oppimaan sitä kautta kaikista eniten. Olen monta kertaa joutunut mukavuusalueeni ulkopuolelle, mikä kasvattaa kummasti.

Kerro kolme syytä minkä takia ensi vuoden hallitukseen kannattaisi hakea? 
Pääset tekemään asioita isossa mittakaavassa. Pääset myös näkemään asioita heti ja läheltä. Pääset tutustumaan moniin aktiivitoimijoihin, ja ne suhteet kantavat läpi opiskeluiden :)


HALLITUKSEN JÄSEN REETTA KUHMONEN

Kuka olet, mistä tulet?
Olen Reetta, yhteisöpedagogiopiskelija Helsingistä.

Mitä vastuualueita sinulla on HUMAKOssa?
Vastuualueinani minulla on HUMAKOssa liikuntapalvelut sekä liikunta- ja kansainvälinen tutorointi. Olen myös mukana poliittista ohjelmaa työstävässä työryhmässä.

Mikä on parasta mitä olet tehnyt/kokenut HUMAKOn 
hallituksessa toimiessasi?
Se kun tapaa inspiroivia ihmisiä ja huomaa, että omalla toiminnallaan on päässyt vaikuttamaan yksittäisen opiskelijan tai suuremman ryhmän elämään positiivisesti. Niin ja tietenkin hallituksen virkistäytymisressu lasermaze lasersodassa, jossa pistettiin todellinen osaaminen testiin.

Mitä olet hyötynyt/saanut HUMAKOn hallituksessa toimimisesta?
Mä niin tykkään tästä kysymyksestä ja vastaan, että oon verkostoitunut todella hyvin. Oon tavannu paljon lahjakkaita ihmisiä, joiden kanssa on päässyt keskustelemaan monista ajankohtaisista asioista. 

Kyllä mä myönnän, että nälkä kasvaa syödessä. Arvostan sitä voimaa mikä HUMAKOssa on. Vaikka se on pieni organisaatio, niin ääntä kyllä löytyy. Meidän porukka on mahtava. Hallitus kamut ja työntekijät on mulle kuin oma perhe. Lisäksi meillä on ihanat paikalliset jaostotoimijat sekä tutorit, joiden kanssa olen tehnyt vuoden aikana yhdessä hommia. Unohtamatta niitä, jotka tän kaiken mahdollistaa, eli HUMAKOn jäsenet. 

Ainakin mä oon oppinut istumaan palavereissä. Tai oikeastaan kokoustamaan, sillä palavereissäkin voi nousta välillä ylös jaloittelemaan #HUMAgO

Kerro kolme syytä minkä takia ensi vuoden hallitukseen kannattaisi hakea?
1. Verkostoituminen
2. Osaavat ihmiset ympärillä
3. Uuden oppiminen

HALLITUKSEN JÄSEN JULIA JUVONEN

Kuka olet, mistä tulet?

Julia Juvonen, yhteisöpedagogiopiskelija Jyväskylästä

Mitä vastuualueita sinulla on HUMAKOssa?
Sosiaalipolitiikka ja kummitoiminta

Mikä on parasta mitä olet tehnyt/kokenut HUMAKOn 
hallituksessa toimiessasi?
Parasta on ehdottomasti ihmiset, joihin oon saanu tutustua, erityismainintana hallitustoverit. Oon myös oppinut kaikkea uutta mm. edunvalvonnasta ja yleisesti järjestötyöstä.  Kokemuksista listaisin illanvietot suunnittelupäivien yhteydessä.

Mitä olet hyötynyt/saanut HUMAKOn hallituksessa toimimisesta?

Tähän ois niin paljon juttuja, mutta mainitsen muutaman. Kuten aiemmin jo mainitsin olen päässyt tapaamaan uusia ihmisiä, verkostoitumaan ja tuomaan omia ideoita esiin. Oon saanut paljon oppia rahoituksesta, etätyöskentelystä ja järjestömaailmasta.

Kerro kolme syytä minkä takia ensi vuoden hallitukseen kannattaisi hakea?

1. Tapaat varmasti mahtavia ihmisiä
2. Pääset osaksi mahtavaa yhteisöä
3. Saat työelämää tukevia taitoja


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti