torstai 7. tammikuuta 2016

Hallituksen tutorvastaava 2016: Pertti Hämäläinen

Pertti Hämäläinen
- hallituksen tutorvastaava 2016
Heips! Olen Pertti Hämäläinen, 22-vuotias Pihtiputtaan kasvatti pohjoisesta Keski-Suomesta, Kuopion kampukselta. Oon toisen vuoden yhteisöpedagogiopiskelija ja toimin armon vuonna 2016 HUMAKOn hallituksen tutorvastaavana. Olen sosiaalinen, rauhallinen, vuoroin hiljainen ja hyvin äänekäs, ja meikäläisen nauru ja todennäköisesti mun turpavärkkikin jää hyvin muistiin :D Mut muistaa kans siitä, että saatan toisinaan heittää Kummeli-läppää ja nautin muutenkin huumorista, ei pidä ottaa elämää liian vakavasti! :)

Jo opintojen alussa tiesin haluavani tutoriksi omalle kampukselle ja siten mukaan HUMAKOn toimintaan. Tämä johtuu siitä, että hakiessani Humakiin vuonna 2012, Joensuussa tutorit ottivat nuoren ja siinä vaiheessa vielä kovin epävarman klopin hyvin ja lämpimästi vastaan. :)

No miks sitten mukaan hallitukseen? En vielä viime syksynä itekkään osannut oottaa hakevani hallitukseen. Olin kuitenkin lukioaikana ollut sekä oppilaskunnan hallituksen että nuorisovaltuuston jäsenenä, ja kun mua pyydettiin mukaan toimintaan, muistelin mihin kaikkeen opiskelijana pystyin vaikuttamaan.  Edellisen hallituksen jäsenistä kaksi houkutteli minua aikansa ja edellinen tutorvastaava Tiia pyysi mua mukaan tutorkoulutukseen, jonka jälkeen peli oli itelle selevä. :D

HUMAKOssa pyrin kehittämään opintojen ja tutortoiminnan yhteensopivuutta ja selkeyttämään tutor- ja jaostotoiminnan eroja, sekä korostamaan edellä mainittujen toimijoiden tärkeyttä yhteisöllisyyden edistäjinä. Lisäksi toimin Kuopion kampuksen lähikummina ja pyrin edistämään opiskelijoiden viihtyvyyttä ja tuomaan opiskelijoiden kuulumisia HUMAKOlle, sekä tiedottamaan kanssaopiskelijoita HUMAKOn toiminnasta myös muilla kampuksilla.

Tältä vuodelta odotan paljon uuden oppimista, uusia kokemuksia, uusien ihmisten kohtaamista ja sujuvaa työskentelyä muiden aktiivien kanssa. Odotan myös innolla uusien tutorvastaavien ja tutoreiden kouluttamista, sillä se on olennainen osa toimenkuvaani. Ja aiemmat kokemukset ovat olleet huikeita!

Rento ja reipas asenne ajaa meitä kaikkia omassa toiminnassamme eteenpäin. Toivon, että mahdollisimman moni lähtee yhteistyössä kehittämään omaa tulevaisuuttaan meidän kanssa ja ottaa kaiken hyödyn ja edut opiskeluajasta irti! Ottakaa iisisti, mutta tehkää myös töitä, sillä elämässä ja opinnoissa kaikkea ei saa valmiiksi tarjottimella.

Motivoituneena ja intoa uhkuen kohti uusia haasteita,

Pertti Hämäläinen
HUMAKOn hallituksen tutorvastaava 2016

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti