perjantai 19. joulukuuta 2014

Edustajiston puheenjohtaja 2015: Ida Myllärinen

Heipskukkuu!

Olen Ida Myllärinen toisen vuoden kulttuurituotannon opiskelija Turusta. Ikää on kertynyt jo 24 vuotta.
Päätin aloittaa HUMAKOssa suoraan huipulta ja toimin HUMAKOn puheenjohtajana vuonna 2015. Tuttavallisemmin titteli on siis edarin pj.

Sain juuri päätökseen 5,5 vuotta kestäneet insinööriopintoni Turun AMK:ssa. Melko nopeasti koulun aloitettuani huomasin, että rakennustekniikka ei ole minun alani, mutta Turun Insinööriopiskelijoiden toiminta nappasi minut vahvasti mukaansa ja jaksoin siinä sivussa myös suorittaa kursseja. Aktiivina toimiessani tajusin, että pidän kovin järjestötoiminnasta ja muille hauskan järjestämisestä. Lähinnä minua kiinnosti suurien tapahtumien järjestäminen, kuten 2000 insinööriopiskelijan risteily. Keksinkin yrittää luoda tästä itselleni uraa ja päätin vuonna 2013 hakea kulttuurituottajaksi. Ilmeisesti opettajat olivat samaa mieltä sopivuudestani ja aloitin koulun.
Turun Insinööriopiskelijoiden hallituksen vaihdoin Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan hallitukseen tämän vuoden alusta. Otin kaiken irti viimeisestä vuodesta ensimmäisessä koulussani ja päädyin järjestämään opiskelijakunnan tapahtumia koko vuoden 2014. Vuosi on ollut rankka, mutta minulle jäi vielä jano tutustua opiskelijakuntakenttään paremmin ja siksipä hakeuduin nyt myös HUMAKOn toimintaan. Tarkoituksena oli aluksi olla vain vuosi aktiivisena edaattorina, mutta nälkä kasvoi syödessä ja yhtäkkiä löysinkin itseni sanomasta sanat: "Mä olisin kyl kiinnostunut pj:n paikasta". Haluan tuoda omaa näkemystäni esille korkeakoulumme kehittämisessä.

Tulevana vuotena minua kiinnostaa erityisesti eduskuntavaalit ja niissä opiskelijoiden aktiivinen näkyminen. Ehkäpä juuri siksi, että minä olen aina ollut se, joka on ensimmäisenä huutamassa: "Nyt ei puhuta politiikasta!" Olen kuitenkin oppinut oivaltamaan, miten tärkeää on, että jokainen äänestää ja vaikuttaa. Vaikka politiikka olisi kirosana, niin kuin minulle vielä vuosi sitten, voi hyvin tutustua ehdokkaisiin ja löytää ihmisen, jonka näkemykset ovat lähimpänä omiaan. Sinun ei tarvitse omistaa puoluekirjaa tai tukea yhtään mitään ollaksesi kelvollinen äänestämään. Haluan tuoda opiskelijoiden silmien eteen faktat. Kukaan ei päätä meidän puolestamme, meillä on mahdollisuus ja velvollisuus äänestää niitä ihmisiä, joiden haluamme vievän tahtoamme eteenpäin.

Hyvää joululomaa kaikille ja tsemppiä kevääseen.
Postitelkaa mikäli teitä mietityttää asiat koulussamme!

Ida Myllärinen
Edustajiston puheenjohtaja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti