keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

Jännä, jännempi, vuosijuhla

Ihmisen elämässä tulee aina tilanteita, jossa vähän jännittää, pelottaa ja ei oikein tunne itseään mukavaksi. Minulle tuli sellainen tässä taannoin ennen Suomen opiskelijakuntien liitto Samokin vuosijuhlia.

Suomen opiskelijakuntien liitto Samok Ry:n iltajuhlien ohjelma

Syy omaan epävarmuuteeni oli niinkin yksinkertainen, että en ole koskaan edustanut mitään tahoa missään vuosijuhlissa. Olen aina edustanut vain itseäni. 
Päässäni pyöri ennen vuosijuhlia vain ajatukset siitä, kuinka minun tulee käyttäytyä ja mitä minun tulee tehdä. Kuitenkin iltajuhlaan osallistujat olivat toinen toistaan kokeneempia, arvostetumpia ja vaikuttavampia henkilöitä, kuin minä. Vuosijuhlissa pystyi siis tapaamaan niin, ammattiyhdistysten edustajia, ammatti poliitikkoja ja muita erittäinkin vaikutusvaltaisia henkilöitä. 
Mutta illan edetessä tajusinkin, että kaikki nämä suuret mediapersoonat ovatkin vain ihan tavallisia ihmisiä, he ovat elämänsä aikana opiskelleet, tutkineet, työskennelleet ja tehneet ihan samankaltaisia juttuja, kuin minä nyt. Tämän asian ymmärtäminen sai minussa aikaan sen, että myös minusta voi tulla ihan mitä vain, jos vain olen valmis tekemään sen eteen töitä. 

Iltajuhlilla esiintyi Kasmir
Suomalainen korkeakoulujärjestelmä on hyvin ainutlaatuinen koko maailmassa, koska Suomessa toimii yliopistot ja ammattikorkeakoulut. Ammattikorkeakoulut syntyivät vuonna 1996 ammattikorkeakoulukokeilun johdosta. Ammattikorkeakoulujen tarkoitus oli silloin korvata opistoasteen tutkinnot. Ammattikorkeakoulut ovat sittemmin tulleet pysyväksi osaksi Suomalaista korkeakoulujärjestelmää. 
Samana vuonna 1996 syntyi myös Suomen opiskelijakuntien liitto Samok, jonka tarkoituksena oli valvoa nimenomaan ammattikorkeakouluopiskelijoiden etua.
HUMAKO onnittelee 20-vuotiasta kattojärjestöä 

Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HUMAKO onnittelee kattojärjestöään 20 upeasta vuodesta.


Ja HUMAKOn varapuheenjohtaja toivottelee hyvää kesää kaikille opiskelijoille!


Juuso Tuulinen,
HUMAKOn varapuheenjohtaja 2016 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti