tiistai 20. joulukuuta 2016

Hallituksen puheenjohtaja 2017: Juuso Tuulinen

Minut on valittu HUMAKOn hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2017. Valintani jälkeen minulta pyydettiin esittely opiskelijakunnan blogiin. Ennen kuin edes lähdin kirjoittamaan blogia, halusin muistella vähän vuoden takaisia tuntemuksiani ja ajatuksiani, kun minut oli valittu opiskelijakunnan hallituksen varapuheenjohtajaksi 2016. Mihin minä halusin vaikuttaa, onnistuinko niissä ja miksi edes lähdin toimintaan.

“Hain HUMAKOn toimintaan mukaan siksi, että minua kiinnostaa vaikuttaminen, edunvalvonta ja järjestötyö. Lisäksi haluan olla vaikuttamassa kaikkien Humakin opiskelijoiden asioihin.” - Juuso Tuulinen joulukuu 2015.


Opiskelijakunnassa olen päässyt vaikuttamaan itseäni ja kaikkia Humakin opiskelijoita koskeviin asioihin. Olen päässyt mukaan moniin keskusteluihin ja palavereihin, joiden päätökset vaikuttavat tulevaisuudessat oleellisesti opiskelijoiden jokapäiväiseen arkeen Humakissa. Hyviä esimerkkejä ovat opetussuunnitelman uudistustyössä mukana oleminen, Humakin digitaalisen kampuksen valmistelun kommentoiminen ja poliittisen ohjelman laadinta. Haluan jatkaa tätä vaikuttamistyötä vuonna 2017, ja haluan omalla toiminnallani olla luomassa yhteisöllistä, reilua ja oikeudenmukaista opiskelijakuntaa ja korkeakoulua yhdessä teidän kanssa.


“Pääsen verkostoitumaan moniammatillisesti eri alojen ammattilaisten kanssa, En millään malta odottaa ensi vuotta ja sen tuomia elämyksiä, haasteita ja oivalluksia.” - Juuso Tuulinen joulukuu 2015.

Verkostoituminen on toiminnan suola. Olen päässyt tapaamaan sellaisia ihmisiä, joita en olisi ikipäivänä uskonut tapaavani ilman, että olisin opiskelijakunnan toiminnassa mukana. Olen toiminut useissa seminaarissa, palaverissa ja keskustelussa täysin tasavertaisena jäsenenä esimerkiksi ammatiyhdistysten johtajien, korkeakoulujen rehtorien ja muiden todella vaikuttavien virkamiesten kanssa. Eniten kuitenkin olen rakastanut toiminnassa elämyksiä, uuden oppimista ja aivan mielettömiä oivalluksia. Näitä asioita haluan mahdollistaa itselleni ja muille vuonna 2017.

Haluan kuitenkin korostaa, että haluan tehdä meidän kaikkien yhteisestä opiskelijakunnasta sellaisen, joka kaikella toiminnallaan palvelee opiskelijoita, sekä tekee vastuullisia ratkaisuja opiskelijoiden paremman huomisen puolesta.

Vuosi 2017 tulee olemaan mielenkiintoinen. Humakin opiskelijoiden terveydenhuolto ja toimeentulo tulee olemaan ensi vuonna edunvalvontatyön suuria teemoja. Humakin rakenteen vuoksi opiskelijakunnan jäsenet ovat erilaisessa asemassa, kuin esimerkiksi muut korkeakouluopiskelijat Suomessa.

Olen toisen vuoden yhteisöpedagogi opiskelija, Jyväskylän kampukselta, mutta Humakin verkostomaisen rakenteen ansiosta, suoritan opintoja pääkaupunkiseudun alueyksikössä. Ennen yhteisöpedagogi tutkinnon aloittamista Humakissa, olen opiskellut nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajaksi ja suorittanut asevelvollisuuden sotakoiran ohjaajana.

Rakastan eläimiä, varsinkin koiria. Koirat on minulle tärkeitä ja ne mahdollistavat minulle harrastuksen lisäksi perheen. Minua kutsutaan myös hulluksi eläinsedäksi, koska rakastan ylikaiken eläinkuosisia asioita, ja minulta löytyy lähes kaikkialta jokin eläin.


Oppimista, elämyksiä ja oivalluksia toivoen,

Juuso Tuulinen 
HUMAKOn hallituksen puheenjohtaja 2017

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti