keskiviikko 28. joulukuuta 2016

Hallituksen liikuntavastaava 2017: Eena Kero

Hei kaikille! Olen Eena Kero. Olen 21-vuotias nuori nainen ja opiskelen Kuopion kampuksella, Savon sydämessä ensimmäistä vuotta yhteisöpedagogiksi. Olen HUMAKOn hallituksen vuoden 2017 liikuntavastaava. Toimin myös Kuopion kampuksen kummina.

Jo hakuvaiheessa mietin sitä, mikä sektori minua kiinnostaa eniten ja vaikka kaikki vaikuttivat mielenkiintoisilta, suurimman palon minussa sytytti liikuntasektori. Haluan seuraavana vuonna saada kaikki teidät vähän liikkuvatkin ylös tuoleistanne ja kokeilemaan liikuntaa. Pienet askeleet kerrallaan. Heti ensimmäisenä ei tarvitse olla juoksemassa maratonia. Jo portaat hissin sijasta, tai ylimääräisen korttelin kiertäminen kotiin mennessä on alku.

Hain hallitukseen marraskuun loppupuolella, illan viimeisinä tunteina ennen hakuajan loppua. Olin kuullut hausta vain muutamia päiviä aiemmin ja pähkäillyt suuresti uskallanko hakea. Linjat olivat kuumana myös äidin suuntaan, jolta kyselin neuvoja ja vinkkejä asian suhteen. Jännitin hakemista ja koko tilannetta niin suuresti, että en uskaltanut kertoa siitä opiskelutovereillenikaan ennen kuin viimeisillä hetkillä ennen hallitushaastattelua. Mutta tässä sitä nyt ollaan. Ensimmäinen koulutus on takana ja olen todella innoissani siitä, että pääsen toimimaan HUMAKOn hallituksessa ensi vuonna.

Odotan hallitusvuodeltani oppivani paljon järjestö- ja opiskelijakuntatoiminnasta. Liikuntavastaavana ajattelen, että jos saan edes yhden uuden opiskelijan nousemaan koneen tai telkkarin äärestä ja menemään liikkumaan siksi, että minä olen puhunut liikunnan puolesta, olen saavuttanut jo paljon. Olen itsekin aloittanut liikunnan muutama vuosi sitten, pohjakuntoni lähennellessä nollaa ja voin vannoa, että kanki-Kaikkonenkin voi päästä spagaatiin ja Jari Bull-Mentulan vastakohtakin voi saada erottuvat lihakset ihan huomaamatta.


Haluan kehittää hallitusvuoteni aikana HUMAKOa ruohonjuuritasolla pienin askelin eteenpäin ja etenkin myös HUMAKOn arvoissa mukana oleva toiminnan läpinäkyvyys on minulle tärkeää. Koen, että jos voin kertoa avoimesti toiminnastamme muille, näin voin saada entistä suuremman joukon ihmisiä kiinnostumaan HUMAKOsta ja lähtemään jatkossa mukaan toimintaan.

Vuotta 2017 innolla odottaen,

Eena Kero,
HUMAKOn hallituksenjäsen 2017

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti