perjantai 9. tammikuuta 2015

Tutorvastaava 2015: Tiia Haimi


Olen Tiia Haimi, 22-vuotias, 2.vuoden yhteisöpedagogi opiskelija Nurmijärven kampukselta. Vuonna 2015 toimin HUMAKOn hallituksessa tutorvastaavana. Olen sosiaalinen ja positiivinen ihminen, nauran paljon ja siitä mut yleensä tunnistaakin. Tai sitten siitä että multa löytyy yleensä aina jotain herkkuja :D Mut voi muistaa myös sitten siitä, että haluisin pingviinin lemmikiksi.

Olen pienestä asti halunnut opettajaksi. Opettajakoulutukseen ei tosin pääse edes muutaman hakukerran jälkeen ja oli aika etsiä vaihtoehtoja. Selasin koulutusopasta ja silmiini osui sanat "nuorisotyö" - päätös oli tehty ja hain Humakiin v.2012 yhteisöpedagogiksi. En ole hetkeäkään katunut Humakiin hakemista, enkä varsinkaan sitä että olen nyt toista vuotta opiskelemassa täällä! Yhteisöpedagogin opinnot ovat juuri sitä mistä tykkään. En edes osaa selittää mistä intoni ohjaamista kohtaan on lähtenyt, mutta se on just se mun juttu!

Olen aina halunnut toimia koulun tukioppilaana ja tutorina. Kun tutorhaku alkoi syksyllä 2013, ei ollut mitään epäselvyyttä siitä ettenkö hakisi. Tutorina toimiminen on ollut mahtavaa! Olen sitoutunut toimintaan täysillä. Miksi sitten hain HUMAKOn hallitukseen...? Ei ollut käynyt koskaan edes mielessä, ennen kuin v.2014 hallituksen tutorvastaava kysyi minulta kiinnostaisiko tutorvastaavan pesti. Hetken mietin ja kyselin ja tässä sitä ollaan! Innoissaan tulevasta vuodesta. Ajattelin, että tutorvastaavana pystyisin kehittämään asioita joihin olen kiinnittänyt huomiota toimiessani itse tutorina. Halusin myös lähteä haastamaan itseäni ja oppimaan uutta :)

Haluaisin erityisesti kehittää pienryhmätutorointia ja kampusten välistä yhteistyötä. Tutoreiden sitoutuminen toimintaan on asia johon haluan kiinnittää huomiota! Tavoitteenani on myös aktiivinen yhteydenpito niin Humakin tutorlehtoreiden kuin kampusten tutoreidenkin kanssa. Toivon myös, että oma innokkuuteni tarttuu muihin opiskelijoihin ja sitä kautta HUMAKO saisi uusia aktiivisia toimijoita! Haluan myös omalta osaltani luoda mielikuvaa siitä, että opiskelijoiden on helppo ottaa yhteyttä HUMAKOn eri toimijoihin.

Paljon tulee uutta asiaa jota pitäisi sisäistää, mutta otan haasteen vastaan innolla. En voi edes kuvitella kuinka paljon tulen oppimaan seuraavan vuoden aikana tai kuinka paljon uusia ihmisiä pääsen tapaamaan. Jee! :)

Innoissaan tulevaa odottaen,

Tiia,
HUMAKOn hallituksen tutorvastaava

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti