Ensimmäisen kuukauden päivät menivät lähinnä uusiin tehtäviin, ihmisiin ja Hjördikseen tutustuessa. Työ on ollut monipuolista, mielenkiintoista ja paikoitellen haastavaakin. Pääasiallisiin tehtäviini kuuluvat jäsenasiat, kuten tiedottaminen, jäsenrekisterin ylläpito ja kortti-ja tarratilaukset. Näiden rutiininomaisempien tehtävien lisäksi olen suunnitellut syksyn HUMAKO-kiertuetta ja kotisivujen uutta ulkoasua sekä paininut opiskelijakorttiuudistuksen kanssa. Hallituksen ja edustajiston yksittäisiä jäseniä olen tavannut muutamaan otteeseen, ja nyt tulevan viikonlopun suunnittelupäivillä olisi tarkoitus tutustua tarkemmin tähän porukkaan ja heidän tehtäviinsä.
Yhtenä yllätyksenä työssä tuli se, kuinka ammattimaista ja suuritöistä opiskelijakunnan pyörittäminen oikeasti on. Opiskelijakunnan pääsihteerin työnkuvaa voisikin hyvin verrata oman yrityksen pyörittämiseen: on budjettisuunnitelmia, sidosryhmäviestintää ja suuren kokonaisuuden itsenäistä hallintaa. Toinen yllätys oli taas se kuinka hyvin työntekijästä pidetään huolta. Kaikki kunnia opiskelijakunnille, mutta työhön tullessani en osannut odottaa lounasseteleitä tai kehityskeskusteluja. Nehän kuuluvat oikeisiin työpaikkoihin! Nämä yllätykset ovatkin osoittaneet, että HUMAKO on ammattimainen toimija ja reilu työnantaja.
Jussi Kilpinen
Jäsenpalvelusihteeri
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti